۱۴ دی ۱۳۸۹، ۱۱:۰۰

با تهیه نقشه؛

مناطق خطر پذیر همدان مشخص شد

همدان - خبرگزاری مهر: مدیر کل مدیریت بحران استانداری همدان گفت: مناطق خطر پذیر شهر همدان با تهیه نقشه خطر پذیری شهر در حوادث طبیعی، مشخص شد.

علی مردان طالبی در گفتگو با خبرنگار مهر در همدان با بیان اینکه مطالعات این طرح از محل اعتبارات بانک جهانی در خصوص وضعیت حوادث مختلف به خصوص زلزله انجام شده است، گفت: مطالعات نقشه خطر پذیری شهر همدان توسط هیئتی از نمایندگان ایرانی و فرانسوی انجام شده است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری همدان با بیان اینکه اقدامات انجام شده از مطالعات کم نظیر در سطح جهان در خصوص شهرهاست، گفت: این طرح با استفاده از آخرین فناوری پهنه بندی خطر شهرها مطالعه شده است.

طالبی با اشاره به اینکه در این راستا نرم افزاری توسط این هیئت ارائه شده است، گفت: در این نرم افزار تمامی اطلاعات مربوط به بافت فیزیکی شهر همدان وارد می شود و خروجی آن، شهر را بر روی نقشه به نقاط مختلفی با ضریب ریسک خطر در آن نقطه از شهر تقسیم می کند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری همدان ادامه داد: خروجی دیگر این مطالعات با چهار جلد گزارش کامل مطالعات پهنه بندی خطر شهر همدان ارائه شده است.

وی به انجام مطالعات لازم در خصوص وضعیت ساخت و ساز در شهر همدان اشاره کرد و گفت: مطالعه در خصوص وضعیت صنعت ساختمان و مصالح به کار رفته در ساخت و سازهای استان همدان از طریق بانک جهانی و توسط هیئتی از نمایندگان ایرانی و هلندی انجام می شود.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری همدان گفت: در این مطالعات نقاط ضعف و قوت مصالح بومی استان همدان ارزیابی شده که گزارش این مطالعات نیز در چهار جلد ارائه شده است.

کد خبر 1224568

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha